سانترال :ویژگیها و مزایا و قابلیتهای منحصر به فرد سانترال موجب شده است که در سالهای اخیر به
عنوان یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از کسب و کارها شناخته شود، در عصر ارتباطات رمز موفقیت بسیاری
از کسب و کارها برقراری ارتباط موثر با مشتریان میباشد و همچنین تسهیل ارتباط درون سازمانی موجب
میشود که این موفقیت روز به روز افزایش پیدا کند، جهت برقراری ارتباطات درون سازمانی لازم است که از یک
مرکز تلفن محلی که این هدف را سادهتر میکند استفاده شود.
ما در این مقاله در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با سانترال و مدلهای مختلف آن با شما کاربران عزیز در
میان بگذاریم که شناخت بیشتری از این تجهیزات به دست آورید. با ما همراه باشید.
سانترال | مزایای استفاده از تلفن سانترال | تصویر البرز
سانترال یا همان pbx یک مرکز تلفنی میباشد که به شما این امکان را داده تا با دست داشتن تنها یک خط ثابت
چندین کانال تماس داخلی داشته باشید، و بتوانی به شکل راحتتری با دیگر افراد در بخشهای مختلف مجموعه
ارتباط برقرار کنیم همچنین با راهاندازی این سیستم و اتصال به خطوط مخابرات شما میتوانید تماسهای
خارجی خود را به شکل بهینهتری مدیریت نمایید.
تلفن سانترال قابلیتهای منحصر به فردی دارد که از جمله قابلیتهای این ابزار کارآمد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- برقراری ارتباطات داخلی با سهولت بیشتری همراه میباشد.
- تماس شما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا میکند.
- میتوانی به شکل راحتتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
- مدیریت تماسهای خارجی به بهترین شکل ممکن
- امکان ضبط تماسها
- امکان نظارت عملکرد اپراتورها
- استفاده از فیچرهای مرکز تلفن
- مدلهای مختلف تلفن سانترال
با توجه به کاربرد تلفن سانترا مدلهای متنوعی از این محصول تولید و به بازار عرضه شدند که از رایجترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- گوشی تلفن آنالوگ
- گوشی تلفن تحت شبکه
- گوشی تلفن دیجیتال
- گوشی تلفن هایبرید
توجه داشته باشی با وجود آپدیتها و پیشرفتهای مختلفی که بر روی هر کدام از این دستگاهها نسبت به
مدلهای قبلی انجام شده است هیچ کدام از آنها نتوانسته است به اندازه تلفن سانترال ابری یا همان
Hosted pbx محبوب باشند.
نحوه کار با تلفن سانترال به چه صورت است؟
استفاده از این تلفنها دردسرها و هزینههای هنگفت همچون روشهای قدیمی را برای شمار ندارد. چرا که
سرویسهای مورد نیاز برای راهاندازی این سیستم در بسیاری از شرکتها ارائه شده است و شما تنها میتوانید
با خرید یک خط تلفن اینترنتی و اتصال دستگاههای هوشمند خود به اینترنت از این محصول استفاده کنید.
در گذشته برای راه اندازی pbx علاوه بر خرید یه خط تلفن از مخابرات لازم بود که تجهیزاتی همچون سوئیچ مرکز
تلفن محلی گوشی تلفن سانترال و غیره را تهیه نمایید. اما امروزه در فضای اینترنتی و ابری میتوان با کمک
سانترال ابری به بهترین شکل ممکن اگر افراد درون سازمان ارتباط برقرار کنید.
سانترال ابری چیست و چه امکاناتی دارد؟
در گذشته از سانترال سنتی استفاده میشد که میتوانست فرایند تماس را برای شما با سهولت بیشتری همراه
کند اما باید بدانید که فیچرهای پیشرفته دستگاههای سانترال حداقلترین امکانات شما به همراه داشتند، استفاده
از سانترال ابری ویژگیهای منحصر به فرد مخصوص به خود را دارد که آن را از دیگر مدلهای سانترال متمایز کرده
است که از بارزترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
قابلیت اتصال به اپلیکیشن
امکان دورکاری
- مجهز به صندوق صوتی
- هدایت تماسها و ایجاد صف تماس
- داشبورد اختصاصی جهت مدیریت
- قابلیت ویدیو کنفرانس
- امکان دایورت و کال فوروارد
- قابلیت تعریف ساعتهای کاری و شیفتها
- مجهز به منشی گویا
مزایای استفاده از تلفن سانترال چیست؟
خرید این سرویس نوعی سرمایهگذاری برای شما به حساب میآید و میتوانی از منافع خود به شکل مناسبی
دفاع کنید قیمت مناسبی دارد علاوه بر اینها استفاده از این محصول مزایای بیشماری دارد که ما در ادامه به
برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:
- هزینه راه اندازی و نصب کم
- امکان اتصال به مرکز تماس ابری
- پشتیبانی ۲۴ ساعته
- پشتیبانی از دستگاههای دیجیتال اعم از موبایل و کامپیوتر
- عدم اشغال فضای فیزیکی
چگونه میتوان سانترال را ابری کرد؟
در گذشتههای نه چندان نوح برای نصب این سیستم هر شرکتی هفتهها باید زمان خود را صرف تهیه خط
مخابرات میکرد و زیرساختهای فیزیکی را جهت راهاندازی آن در شرکت خود آماده می کرد، اما امروزه مرکز
تلفن ابری یا همان سانترال اربی شمار از فرایندهای فرسایشی و طولانی مدت نجات داده چرا که از همان لحظه
اول به صورت آنلاین میتوانی اقدام به خرید خط ثابت اینترنتی کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.
سخن پایانی
شما کاربران عزیز میتوانید جهت اطلاعات بیشتر در ارتباط با سانترال چیست با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.